dilluns, 6 d’abril de 2015

100 cims Punta del Curull (1021 m)... sostre comarcal de les Garrigues!

Avui ens hem apropat fins a Vilanova de Prades per fer un tomb per la Serra de Llena, i aprofitar per completar un nou 100 cim, la Punta del Curull de 1021 metres, que és el sostre comarcal de les Garrigues.

La Serra de Llena, és l'alineació de la Serralada Prelitoral Catalana, d’orientació ENE-WSW, que delimita les conques ibèriques del riu Set (Garrigues) i el riu de Montsant (Priorat) i la mediterrània del Francolí (Conca de Barberà). Així doncs, és la continuació natural del Montsant que circula en direcció oest-est i que l'uneix amb les Muntanyes de Prades pel sector del Paratge Natural del Bosc de Poblet.

La ruta circular d'uns 13,5 quilòmetres, l'hem completat amb cinc hores després d'aturades i fotografies... i té un desnivell d'uns 650 metres d'altitud. Com a punts d'especial interès, està el pas equipat i la Cova de les Bigues, i continuant amunt arribem a l'entretingut petit laberint d'escletxes i Cova dels Calaixos. Refem el camí i agafem el PR per arribar al 100 cim i, després de les fotografies de rigor, fem un mos, per davallar seguidament per un preciós i ombrívol corriol que ens condueix a la petita ermita del Crucifix. Sense aturar-nos continuem per visitar l'ermita de Sant Miquel de la Tosca, on descobrim les 7 fonts, de gran anomenada a la comarca i que donen naixement al riu Set. És una llàstima que aquest paisatge tan bonic estigui deixat, amb una ermita abandonada i deserta, quedant les restes del que aquest indret hauria estat en el passat. Planejem una estona a través de la Transllena fins arribar al trencall del Mas de Peret, que amb una forta pujada ens durà al Coll de l'Abellar des d'on veiem Vilanova de Prades altra vegada. Descens tranquil per arribar al poble i dinar a Ca la Montserrat... on Enfilades menja la mona! Molt recomenable.

Punta del Curull (1021m.) - 100 cims Enfilades

Un tomb per la Serra de Llena: pas equipat, Cova de les Bigues i dels Calaixos...